10.19 PM

Började dagen men att gå en lång promenad med hunden. Sedan iväg till Uppsala med S och kolla på jackor (vardags och stall) Jag har ju så svårt att bestämma mig hur jag ska göra! Jag vill ju gärna ha en ny stalljacka och jag behöver en ny vardagsjacka, men jag är är för snål för att köpa båda! Men funderar nu på att köpa en ny vardags jacka och ha min gamla som stalljacka. Den är ju endå hyffad varm och med en tjocktröja under så duger den nog i den kalla vintern.
Hur som helst så köpte jag varken stall- eller vardagsjacka, men har fått lite hum om vad jag kan tänka mig att köpa.
.
När vi kom hem från Uppsala var det bara att byta om och följa med Nina ut till stallet. Ogillar väldigt mycket att det är så himla lerigt ute nu! Vid grinden till hagen är det en lerpöl, en djup sådan! blir galen på det och det är verkligen inte bra för jessies mugg. Men hur som helst så red vi fram och tillbaka på grusvägen idag för N red på Nova som är lite av en energibomb och har otroligt svårt att skritta. Vi provade att rida en stund på ängen och det gick väldigt bra för mig fick Jessie att lyssna ganska bra :) För N däremot gick det inte så bra Nova var inte så samarbets villig och taktade eller små galloperade hela tiden. Så det blev tillbaka ut på grusvägen.
.
Jag är så glad! Nina köpte ju sin Jeremy Rudge hoppsadel för (jag tror) 7 år sedan på mustag och har sedan dess fått gratis provning av sadeln en gång om året där. Hon var där för några månader sedan och dom sa att sadeln inte låg någe bra längre och hon skulle behöva köpa en ny. Men jag sa åt henne att hon skulle åka och kolla den någon annan stans och nu gjorde hon det och den satt inte alls så tokigt! hon behövde bara ha en pad för att Jessie hade tappat muskler och då satt sadeln bra igen! Jag är så glad för jag älskar den sadeln! får ont i rumpan när jag rider i en sadel som inte är den! Haha jag har en bortskämd rumpa ;)
Det blev ett långt inlägg hoppas ni orkat läsa det ;)

Love,
Lindu

Kommentarer
Postat av: sarakarlsson

åkte hon till spiltan :)?

2011-09-28 @ 00:45:24
URL: http://sarakarlsson91.blogspot.com
Postat av: Lindu

Ja det gjorde hon :)

2011-09-28 @ 13:41:58
URL: http://misslindaedstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0