make it stop

Jag har varit dålig på det här med bloggen nu.. Men jag har faktiskt en anledning nu! Jag har faktiskt varit sjuk i snart 3 veckor! Har ju börjat blivit bättre nu orkar ju sitta vid datan längre än 10 min utan att mina ögon dör, och jag kan sitta upp normalt och jag har till och med börjat gå ut och gå små, små promenader, vilket är stort eftersom jag har varit sängliggande i två veckor. Det känns bra att det är påväg åt rätt håll :) 

Under mina sjukliga veckor har lite saker hänt.. inte så intressanta men iaf
En dag när jag låg i soffan och halv dog (som jag gjorde varje dag) så trode jag att jag såg Dollar i ögonvrån, men sen kom jag på att han var ju ute med Andreas och gick så jag kollade till.. och ja då såg jag att det var en liten svart kissemiss! Den hade smitit in medans vi vädrade, fasten vi hade gallret för smet den in utan att vi märkte och så var den här inne och myste.. Det var bara tur att dollar inte var hemma ;)
Men inte nog med det nån dag senare smet den in igen, och den här gången var dollar hemma! Men som tur höll mamma han i knät så han fick inte tag i kissemissen.. Men sen dess har jag inte sett kissemissen, den lille söta :)

När man inte har ätit annat än nyponsoppa, potatis och gröt i två veckor så kan jag säga att ens smaklökar blir ganska så känsliga, för här om dagen tvingade mamma ut mig och åka lite bil. Mamma skulle vara snäll så hon köpte donken mat till mig.. och för er som känner mig vet att jag är lite känslig för stark mat.. och jag kan säga efter två veckor med nästan ingen mat, jag tyckte att fantan var stark, stripsen var över-saltade och cheeseburgaren var hooooooot! enligt mamma smakade allt som det brukar. Jag måste börjar äta saker som inte är så starka och ta det lugnt så jag kan äta normalt utan att bränna sönder smaklökarna. haha

Detta blev nog mitt längsta inlägg hittils i bloggen så om du har läst så här långt så är du duktig :) mihihi

Jag är lite arg att det nästan gått 3 veckor utan att jag har fått någonting gjort! har ju en massa skolsaker som jag måste få gjort innan den här månaden är slut.. vilket känns ganska svårt nu. Blir arg! men nu är jag tillräckligt pigg så i morgon ska jag börja plugga på.. Mamma var duktig och gick till biblioteket och lånade två meterologi böcker så jag kan göra klart den uppgiften och så ska jag plugga en massa matte! Nu när jag har lagt ner så mycket tid på den dära mattematiken så nu tänker jag fanimej klara skiten!

åh nu börjar jag bli trött har skrivit massa mer än vad jag tänkt.. kanske borde gå och sova....


Love,

Lindu


Kommentarer
Postat av: Sarah

hot cheeseburger? Majgadd...

2011-03-05 @ 10:07:13
URL: http://www.nattstad.se/riktigtsarah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0