sing it

Igår åkte jag sara och Denise till Boda hästsport där dom hade "hästkväll"
typ lite rea och sånt :) är ju lite fattig just nu så kunde ju inte köpa allt jag
ville ha men det blev iaf ett par välbehövta ridvantar + att man fick ett par
mountain horse ridstrumpor på köpet :) mycket bra!

Idag vaknade jag runt 9 helt okej, inte för sent och inte heller för tidigt :P
Jag vaknade av att jag fick ett sms av Polisen och nyvaken som jag var
blev lite orolig men när jag läste det så stog det att mitt nya leg var klart :P
Jag tänkte att jag skulle vara duktig och ta med mig hunden och gå ner på
stan och hämta det men jag kunde ju inte lämna hunden utanför och mormor
var inte hemma så jag kunde inte lämna hunden där. Så det blev en promenad
här hemma i stället och så åkte vi förbi Polisen påväg till stallet :)
Som vanligt så blev man ju inte nöjd med kortet men det är iaf en förbättring
från mitt förra leg.

I stallet så bestämde jag mig för att rida ut nu när det var mjuka och fina
grusvägar. Hästen var ju som vanligt och pigg! Det gick helt okej när vi
galopperade bort men när vi vände och så blev det lite galopp hemåt och då
gick det knappt att få stopp på hästen. Det blev en väldigt lång bromssträcka ;)
Sen fixa jag lite med henne och så åkte jag hem.
Jag var faktiskt duktig i dag och övningskörde både till och från stallet idag
fast vi bytte ju vi ullunda rondellen för jag ju mesig och vågar inte köra i stan än.


Jessie den galna just nu ;)


Love,

Lindu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0