Stallet

Idag började jag dagen med att gå en långpromenad med hunden
sedan hem och äta frulle
Jag försökte plugga lite men jag kom inte så långt

När mamma kom hem från jobbet skjutsade hon mig till stallet
När jag hade tagit in Jessie från hagen så stog hon och bara skakade på stallgången
inte så konstigt kanske när det är -17 grader ute.
Så när jag gjorde iording henne fick hon ha en filt på sig

Idag fick jag rida med ett långt hackamore
och det gillade jag inte..
Det är ju skarpare än ett ponny hackamore men jag tyckte endå det var svårare
Det går inte att styra eller ställa. Nej det tyckte jag inte om
Men om man måste rida på hackamore så måste man
fast jag skulle endå hellre rida med ett ponny hack måste ja säga.

Men iaf så var vi ute och galopperade i snön
mys i mys :) men det var kallt, tur att man hade termobyxor ;)

Hemma igen så åt jag jag mat och sen ett långt varmt bad
skönt när man varit kall, snart blir det sängen och i morgon julklapps handling


Jessie gull <3


                                                                                                                           Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0